Wartburg bontók
Tekintse meg a magyarországi Wartburg bontók listáját, vármegyék szerint csoportosítva.
Békés vármegye
Borsod-Abaúj-Zemplén vármegye
Győr-Moson-Sopron vármegye
Hajdú-Bihar vármegye
Jász-Nagykun-Szolnok vármegye
Somogy vármegye
Autóbontó Mező-kex Kft.
Kaposmérő, 7521 Magyarország
Euroautó Hungary Kft. Siófok
Siófok, Papfődi u. 11, 8600 Magyarország
Kelet Kft.
Siójut, Kossuth Lajos u. 16, 8652 Magyarország
Nagy Autóbontó Kft.
Siófok, Siófok Szabadifürdő, Verebesi u. 8-10, 8600 Magyarország
Euroautó Hungary Kft. Nagyberki
Nagyberki, Fő u. 3, 7255 Magyarország
Veszprém vármegye
Zala vármegye
A Wartburg márkáról
A Wartburg a szocialista korszak másik ikonikus kelet-német (NDK) autómárkája volt, amelyet az eisenachi autógyárban (Automobilwerk Eisenach) készítettek. A márka neve a város fölé magasodó, történelmi Wartburg váráról kapta a nevét. A Wartburg a Trabantnál egy kategóriával nagyobb, tágasabb és erősebb autónak számított, a "Kelet-német Mercedesként" is emlegették.
A Wartburg 353, a "kocka-Wartburg", a legismertebb és legnagyobb darabszámban gyártott modell, amely évtizedeken keresztül szinte változatlan formában készült. A Trabanthoz hasonlóan a Wartburgot is kétütemű motor hajtotta, amely jellegzetes hangot és kékes füstöt eredményezett. A tágas belső tér, a hatalmas csomagtartó és a kényelmes rugózás népszerű családi autóvá tette a keleti blokk országaiban, így Magyarországon is.
A 80-as évek végén a gyár megpróbált modernizálni, és a Volkswagen licenc alapján gyártott négyütemű motorral szerelte fel a 353-as utódját, a Wartburg 1.3-at. Ez a próbálkozás azonban már nem tudta megmenteni a márkát a német újraegyesítés utáni piaci versenytől. A gyártás 1991-ben, nem sokkal a Trabant leállítása után, szintén befejeződött, lezárva egy fontos fejezetet a német autógyártás történetében.